כל מה שצריך לדעת ובעיקר לראות בנהיגת לילה

כולנו, בנויים להיות ערים בשעות היום ולישון בשעות הלילה. אמנם חלקנו, מקורח הנסיבות ערים בלילה וישנים ביום. כשזה מגיע לנהיגה, לעובדה הזו יש משמעות כפולה ומכופלת, שלא לומר מצילת חיים. מעבר לעובדה הנ"ל, חשוב גם לזכור שמנגנון הראייה שלנו בנוי לתנאים של אור יום בעוד שבחשיכה הוא מתאמץ יותר. ריכזנו טיפים שיעזרו לנו לנהוג בצורה בטוחה ככל הניתן בשעות החשיכה:

  • שמור נגיעה- טווח הראייה שלנו יורד באופן טבעי ולכן חשוב לפצות על כך בהגדלת מרחק הבטיחות שאנחנו שומרים בינינו לבין הרכב מלפנינו. ככל שהמרחק גדול יותר, כך זמן התגובה שלנו בעת עצירת פתע גדל בהתאם.
  • לשחרר את הגז- לצד ירידת טווח הראייה, בשעות החשיכה אנו עייפים יותר ופחות ערניים, ולכן גם התגובה שלנו איטית יותר. נסיעה איטית תסייע בהגדלת זמן התגובה לצד שמירת המרחק.
  • על הדרך- אם אתם לבד ברכב, מומלץ לתכנן מראש תחנות עצירה להתרעננות. יציאה להתמתחות קלה יכולה לסייע לשמור על הערנות ולמנוע הירדמות על ההגה.
  • האורות של פיראוס- בשעות החשיכה מדליקים אורות ולכן מדי פעם אנו מסתנוורים מרכבים שנוסעים בנתיב הנגדי או מרכבים שנוסעים מאחורינו.
    • במידה והסינוור מגיע מקדימה- ככל הנראה מדובר ברכב עם אורות גבוהים. מומלץ להבהב ב- 2 הבהובים מהירים עם האורות הגבוהים, הרי זו שפה מוסכמת לבקש הנמכת אורות. במקביל, כדי להבטיח נסיעה בטוחה ושנראה לאן אנחנו נוסעים, ניתן להביט הצידה אל קו השוליים תוך שמירת חצי מבט קדימה עד שהסינוור יחלוף.
    • במידה והסינוור מגיעה מאחור- השפה המוסכמת הינה להפעיל את האיתות של אורות המצוקה. במידה וזה לא עוזר, ברוב הרכבים ישנה אופציה של "מניעת סינוור". כוונון של המראה פנימה תשנה את זווית פגיעת האור וב- 90 אחוז מהמקרים תפתור את הבעיה. מומלץ להסתייע במראות הצד ובכך להבטיח שמירה על ראיה נכונה.
  • הבטיחות תחילה- חשוב להקפיד לפני כל נסיעת לילה שכל מערכת האורות שלנו עובדת בצורה תקינה.
  • עצת לכל צרה- אין לנו יכולת לחזות מתי נזדקק לשירותי דרך וחילוץ. חשוב לוודא מראש שיש לנו את הכיסוי הנדרש על כל צרה שלא תבוא; ביטוח רכב עם כיסוי מתאים.

חורף חם ובטוח. שנצא ונשוב ליעדנו בשלום, ושתמיד נשמור על ערנות על ההגה :)