לטיול יצאנו ומינוס בחשבון מצאנו

כל הפתרונות והטיפים לחסכון בדלק

הציעו לנו לעבור לאופניים, שכנעו אותנו לנסוע באוטובוסים או לקחת טרמפ עם השכן ולדסקס איתו על הדרך בנוגע למצב הדשא אבל מה לעשות, אנחנו מחוברים לאוטו ודבר לא יפריד בינינו. אהבת אמת זו אהבת אמת.

הבעיה היא שמחירי הדלק הפכו לחלק משמעותי בהוצאות משק הבית בשנים האחרונות.

עם זאת, החדשות אינן רעות כפי שניתן לחשוב, מכיוון שניתן בקלות לחסוך בהוצאות הדלק באופן משמעותי, כמעט בלי להתאמץ. איך תעשו את זה?

  • רוקנו את תא המטען מציוד לא נחוץ. המכונית אינה מחסן. כאשר הרכב סוחב יותר, הוא מתאמץ יותר וצורך יותר דלק. את התוצאה נרגיש בארנק.
  • נסו למזער את השימוש בברקסים. לפעמים אין ברירה וחייבים לבלום. אבל רוב הבלימות החזקות הן מיותרות ומבזבזות דלק. למה? כי הבלימה קוטעת את המומנטום של הרכב ואחרי כל בלימה צריך להאיץ מחדש. בלימה הדרגתית הינה בטוחה יותר וגם חסכונית יותר.
  • טפלו במכונית. מדובר בהשקעה לצורך חיסכון. נשמע מוזר? אולי, אך זה נכון. רכב שאינו עובר טיפולים בזמן (החלפת פילטרים, פלגים וכדומה), צריכת הדלק שלו תהיה גבוהה יותר. מסנן האוויר תקין, מצתים נקיים, שמן במצב טוב, כל אלה יקטינו את צריכת הדלק.
  • כיבוי המנוע בזמן עמידה. לכיבוי המנוע בזמן שהרכב אינו נוסע, אפילו אם לדקות ספורות, פוטנציאל לחיסכון בדלק. כבו את הרכב אם אתם מחנים אותו ליותר מדקה אחת.
  • שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים. ניתן לחסוך עד 3% בצריכת הדלק של הרכב באם שומרים על לחץ אוויר תקין בצמיגים (עפ"י הוראות היצרן שמופיעות בד"כ על דופן הדלת הקדמית).
  • שירות בתחנת הדלק מעלה את המחיר הסופי. תדלוק עצמי יחסוך בין 15-30 אג' לכל ליטר בנזין, ובסולר ההנחה אף תגיע ל - 4 ש"ח לליטר. בתום התדלוק סובבו את אקדח התדלוק והטו אותו לכיוון מיכל הדלק, כך עודף הדלק שנותר בצינורית יישפך למיכל הדלק ולא התבזבז.

אפשר וצריך לחסוך כמה שניתן בהוצאות הדלק, וכמו שראינו זה לגמרי אפשרי, וככה בקלות חסכנו מאות שקלים שאולי ישדרגו את הטיול הבא :)