איך מכינים את הרכב לחורף וחוסכים גשם של צרות ?

אתם באמצע נהיגה במצב רוח טוב, בחוץ גשום, ברקע מתנגן שיר חורפי מלטף, בקיצור אידיליה בין ערביים. ואז זה קורה. האוטו נתקע. אין לכם מושג מה עושים, אין לכם מושג למה דווקא עכשיו ובעיקר אין לכם ערכת חירום או כבלי התנעה.

החורף הישראלי הוא קצר יחסית ויש האומרים שדווקא משום כך המודעות לנושא של נהיגת חורף חשובה אף יותר כי הנהג הישראלי עלול להיות שאנן בהתייחסותו לנהיגה בחורף.

לכן חשוב לשמור על כמה כללים:

  • ליסוע לאט יותר ולגלות עירנות לשינויים פתאומיים
  • להדליק אורות במהלך היום
  • להימנע מנסיעה בערפל

מגבים - מגבים שהגומי שלהם נשחק או נסדק ולכן לא מנקים את השמשה בזמן גשם.

בדיקת תקינות במוסך ובמידת הצורך להתקין חדשים. מומלץ דרך המוסך אך ניתן גם עצמאית.

צמיגים - צמיג שחוק עם אחיזה חלשה בכביש עלול להוביל לסכנת החלקה בימים גשומים.

לגשת לפנצ'ריה הקרובה ולערוך בדיקת תקינות. במידה וקיים צורך בהחלפה, מומלץ להחליף צמיגים בזוגות - כלומר 2 קדמיים או 2 אחוריים.

פנסים - כיסוי הפנס/ בית הפנס שחוק ולכן כושר ההארה של הפנס וכן הנראות של הרכב מול רכבים אחרים פגומה, בעיקר בבקרים עתירי ערפל.

לסור אל חשמלאי הרכב לבדיקת תקינות כדי לוודא שגם בתאורה אתם ערוכים לחורף.

מצבר- מצבר תקול, כאשר בחורף לעיתים בגלל תנאי קור קיצוניים הרכב פשוט לא מתניע.

רכישת "בוסטר", מעין מטען קומפקטי שמהווה חלופה בצורך בכבלים ורכב נוסף. מחיר סביר והפעלה פשוטה ונקיה.

הצטיידות בערכת חירום - מצבר תקול ומוליכי מתח למערכת החשמל פגומים ועלולים לגרום לרכב להיתקע.

הצטיידות בערכת חירום הכוללת מנורות, כבלי התנעה, חומר מבודד דוחה לחות השומר על מוליכי המתח למערכת החשמל. ניתן להשיג ערכה אצל ספקים מורשים, באתרים שונים ואמינים, בחנויות אביזרים מתמחות וגם במוסכים השונים.

אחרי שפינקנו את האוטו בבדיקת חורף, בדקנו חשמל והצטיידנו בערכת חירום כולל האלמנט....אפשר לצאת לדרך.
כשיגיע הגשם ותנאי מזג האוויר ישתבשו - את המנגינה שלכם אי אפשר להפסיק :)