מיתוסים על נהיגה

היה או לא היה- מיתוסים נפוצים על נהיגה

החלטנו לעשות סדר בכמה מיתוסים נפוצים בעולם הרכב והנהיגה ולגלות את האמת- היה או לא היה.

צמיגים רחבים משפרים את הביצועים
בניגוד לדעה המקובלת, צמיגים רחבים יותר לא מזניקים את הרכב לשיאים חדשים, הצמיג הותאם לרכב על ידי היצרן וזהו הצמיג החוקי והמתאים לכם. לא זו בלבד, צמיגים רחבים יפגעו בתחושות ההיגוי והגה כבד יותר כמו גם לעומס מוגדל על מכללי הרכב השונים.

"מכונית מרופא", "רק האשה נהגה", "קילומטראז' נמוך", "תמיד עמדה בחניה"
הכל טוב ויפה וכמובן עדיף לרכוש מכונית עם מעט קילומטרים ודוושות שנקשרו רק לזוג רגליים אחד, אבל האמת היא שלפעמים דווקא קילומטרז' נמוך עלול להזיק לרכב ודווקא רכב שעשה את מרבית הקילומטרז' בשיוט נעים וסיבובי מנוע רגועים הוא העדיף לרכישה; אין מנוס מבדיקה מקיפה במכון המתאים.

תנוחת נהיגה ספורטיבית
אחד המיתוסים המגוחכים אומר שישיבה רחוקה מההגה, נמוך ככל האפשר עם רגליים וידיים מתוחות לפנים ומסעד מוטה לאחור, היא התנוחה המקצועית והספורטיבית. עובדתית ההפך הוא הנכון. נהיגה ספורטיבית דורשת ישיבה זקופה וגבוהה, קרוב לדוושות להגה ולבורר ההילוכים. חשוב להקפיד על ישיבה נכונה מאחר וישיבה לא נכונה פוגמת בחופש התנועה ועלולה לפגוע ביכולת התגובה בזמן אמת.

רכב גדול הוא רכב בטוח
יש בזה משהו, אבל לא הרבה יותר. טונות של מתכת יקשו להתחמק ממצבים של כמעט- תאונה, כי רכב כבד משנה כיוון פחות טוב והעברות המשקל בעייתיות לתיקון. נכון שהגדול בדרך כלל יקר יותר ולכן מגוון אביזרי הבטיחות עשיר יותר אבל זו בפירוש לא אקסיומה.

תוספים ישפרו מידית את ביצועי המנוע
לא כל תוסף מתאים לרכב שלכם וכדאי להתייעץ במוסך היבואן או אצל יצרן הרכב ולא להתפתות לסיפורים על תוספים שיהפכו את המנוע לחדש, יעלימו את הפיח או ישפרו את צריכת הדלק וימנעו בלאי מואץ.

עם מראה פנורמית רואים טוב יותר את הכביש
מראה פנורמית מראה לא רק את המכוניות שמאחורינו, אלא גם את המושבים האחוריים, את קורות הצד, את התקרה ואת הרצפה. המטרה אינה לראות הרבה, אלא לראות את מה שקורה דרך החלון האחורי - בדיוק מה שעושה מראה אחורית סטנדרטית. עודף המידע עשוי לפגוע בריכוז ולא מאפשר לנהג להבחין מיידית במה שקורה מאחוריו.

נחמד להאמין מדי פעם לאמירות שנשמעות אולי לרגע הגיוניות אבל בסופו של יום ההיגיון הבריא תמיד מנצח.